maandag 4 maart 2013

Een terugblik door Yana Debusschere gemeenteraadslid (Jong) Groen Roeselare


Intussen zit ik ongeveer twee maanden in de gemeenteraad. 
Ik leerde al heel wat interessante mensen kennen en geraakte geboeid door het reilen en zeilen van onze stad. Dingen die ik leerde op school (zowel tijdens mijn opleiding politieke wetenschappen als nu in het sociaal werk) worden omgezet in de praktijk. 

Vol verwondering kijk ik naar Filiep die alle dossiers lijkt te kennen als zijn broekzak. Ik hoop dat ook ik snel mee zal zijn met alles, al vraagt dit uiteraard tijd en inzet.De combinatie school - politiek is niet altijd evident. 
De eerste echte gemeenteraad viel vlak in mijn examens, wat toch wel de nodige stress met zich mee bracht. 
Uiteindelijk slaagde ik voor al mijn examens, wat me terug energie gaf om door te gaan. Dit semester heb ik behoorlijk veel vakken op school, dus ik zal een goeie balans moeten zoeken tussen school en politiek. Gelukkig kan ik rekenen op heel wat steun van Filiep en Leen (die nu toch wel veel op hun schouders nemen) en van de andere mensen binnen Groen en Jong Groen Roeselare. 
Er wordt veel vergaderd met Groen, maar er komen altijd goeie en vernieuwende ideeën naar boven. En elke eerste vrijdag van de maand gaan we iets drinken met de vrienden van Jong Groen om na te denken over mogelijke acties, maar vooral om gezellig bij te praten.

Veel mensen hebben nog steeds het gevoel dat politiek een ver-van-hun- bed- show is, maar de dingen die besproken worden op de gemeenteraad en in de commissies hebben echt wel te maken met het leven van alledag. Ik vind het in ieder geval allemaal heel interessant en ik hoop dat ik de komende zes jaar nog veel mensen kan warm maken voor de Roeselaarse politiek. 

Yana Debusschere - Gemeenteraadslid (Jong) Groen Roeselare

Geen opmerkingen:

Een reactie posten